In-LoRE (Croatian eInvoicing for Local and Regional Authorities)


 
In-LoRE (Croatian eInvoicing for Local and Regional Authorities)
 
OPIS PROJEKTA:
Budući su računi najčešći, a često i najvažniji poslovni dokument koji razmjenjuju poslovni partneri (B2B) uključujući i javne naručitelje (B2G) potpuno je smisleno u današnje vrijeme digitalizirati i automatizirati procese fakturiranja. Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi prenosi se u pravni poredak RH Direktiva Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, kojom je u potpunosti uređeno elektroničko izdavanje računa u postupcima javne nabave.
Navedenim projektom nabavile se je usluge implementacija aplikacije zaprimanja eRačuna u sustav Carinske uprave i drugih sudionika projekta (državne i javne institucije). Provedba projekta odvijala se je kroz više aktivnosti. Aktivnost koja se je provlačila kroz cijelo vrijeme trajanja projekta je upravljanje projektom i izvješćivanje, te podizanje svijesti i vidljivost.
Druga aktivnost odnosila se na razvoj aplikacije unutar sustava sudionika projekta radi omogućavanja registriranja na središnji web portal „eRačun za obveznike javne nabave“ u svrhu omogućavanja zaprimanja i obrade elektroničkih računa usklađenih s Europskom normom (EN) i provođenja postupka obračuna/likvidacije eRačuna. 
Nadalje je izvršena prilagodba sustava CU za zaprimanje i obradu elektorničkih računa usklađenih s Europskom  normom (EN) te integracija s platformom „eRačun za državu“, za što je pružena i potrebna podrška od strane dionika u projektu. Na kraju je provedena edukacija i treninzi projektnih partnera i ostalih ključnih dionika projekta.
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji sa FINA-om kao nositelj projekta izradilo je završno izvješće koje sadrži tekstualni dio, tehnički dio, individualna financijska izvješća, te konsolidirano financijsko izvješće, kao i dodatnu dokumentaciju i podatke vezane uz odabrane uzorke troškova.
 
CILJEVI I OČEKIVANI REZULTATI PROJEKTA:
Glavni cilj provođenja projekta je izdavanje elektroničkih računa koji se izdaju na temelju ugovora o javnoj nabavi sklopljenih sukladno posebnom zakonu kojim se uređuje javna nabava te mogućnost njihovog zaprimanja. Za izdavatelje eRačuna (dobavljač) smanjeni su administrativni troškovi pripreme ispisa i kuvertiranja računa eliminirani su troškovi poštarine, račun se isporučuje u puno kraćem vremenu pohranjuje u sigurnu i kontroliranu elektroničku arhivu. Za primatelje eRačuna (javni naručitelj) ključna je brzina zaprimanja i obrade računa, minimalizirana je mogućnost ljudske pogreške, a osigurano je i brže plaćanje.
ERačun omogućava kvalitetnije upravljanje financijskim poslovanjem, čime se utječe na povećanje produktivnosti rada te potpunu transparentnost fiskalnog učinka u javnoj nabavi.Poticanje širenja i ubrzanje korištenja strukturiranog elektroničkog računa od strane javne uprave kroz osiguranje tehničkih i operativnih preduvjeta tijela javne uprave za integraciju središnjom platformom „eRačun za državu“.

UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA: 1.021.025,00 EUR
IZNOS KOJI SUFINANCIRA EU: 765.769,00 EUR
RAZDOBLJE PROVEDBE PROJEKTA: 3. rujna 2018. - 3. rujna 2019.
KORISNIK PROJEKTA: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta + 80 partnera javnih i državnih institucija



KONTAKT ZA VIŠE INFORMACIJA: project@carina.hr
www.mingo.hr
gospodarstvo.gov.hr
e-poslovanje@mingo.hr