Informacije
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazan je redni broj ponovno otvorene kvote, razdoblje na koji se odnosi, datum njenog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedena kvota je trenutno blokirana i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedenu kvotu mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Pristup pojašnjenju u javnoj grupi CIRCABC koja je dostupna svim korisnicima unutar i izvan europskih institucija moguć je putem linka:
https://circabc.europa.eu/ui/group/0e5f18c2-4b2f-42e9-aed4-dfe50ae1263b/library/eb7a8fc2-ef96-4ceb-a7e4-e7ae51c26867
Važno je napomenuti da će ova integracija zahtijevati deklariranje dodatne TARIC oznake što do sada nije bio slučaj.
Budući da je predmetno pojašnjenje sastavila Europska komisija koja je i izvršila integracije u TARIC-u, isto je samo na engleskom jeziku pa se zbog toga na ovoj poveznici (poveznica na strojni prijevod) može pristupiti strojnom prijevodu istog na hrvatski jezik. Unatoč tome, napominje se da je mjerodavno pojašnjenje koje je izdala Europska komisija, odnosno ono na engleskom jeziku.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U cilju ispravnog postupanja u postupku izvoza glede članka 12.g. Uredbe Vijeća (EU) br. 833/2014 od 31. srpnja 2014. o mjerama ograničavanja s obzirom na djelovanja Rusije kojima se destabilizira stanje u Ukrajini (u daljnjem tekstu Uredba Vijeća (EU) 833/2014) Europska je komisija u TARIC aplikaciji integrirala nove vrste mjera 780 i 781 - Kontrola izvoza s početkom važenja 21. listopada 2024. godine.
Navedenim vrstama mjere integrirane su mjere ograničenja, odnosno zabrane ponovnog izvoza određene robe u Rusiju i Bjelorusiju.
Primjena predmetnih mjera pojašnjena je u pridruženim fusnotama CD940 i CD943.
CD940:
Pri izvozu u treću zemlju robe ili tehnologije navedene u prilozima XVI., XVII. i XXVIII. i Prilogu XXX. Uredbi Vijeća (EZ) br. 765/2006 ili vatrenog oružja i streljiva navedenih u Prilogu I. Uredbi (EU) br. 258/2012 izvoznici ugovorno zabranjuju ponovni izvoz u Bjelarus i ponovni izvoz za uporabu u Bjelarusu.
CD943:
Pri izvozu robe ili tehnologije iz Priloga XI. u treću zemlju, XX, XXXV i Prilog XL Uredbi (EU) br. 833/2014 ili vatreno oružje i streljivo kako je navedeno u Prilogu I. Uredbi (EU) br. 258/2012, izvoznici ugovorno zabranjuju ponovni izvoz u Rusiju i ponovni izvoz za uporabu u Rusiji.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazan je redni broj ponovno otvorene kvote, razdoblje na koji se odnosi, datum njenog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedena kvota je trenutno blokirana i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedenu kvotu mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Budući da se radi o javnoj grupi na CIRCABC koja je dostupna svim korisnicima unutar i izvan europskih institucija u nastavku se navodi izravan link do navedenog dokumenta:
https://circabc.europa.eu/ui/group/0e5f18c2-4b2f-42e9-aed4-dfe50ae1263b/library/f23d670a-a827-408e-9aa4-96d33e4512df/details,
a u njemu se nalazi poveznica do navedenog pojašnjenja: https://circabc.europa.eu/ui/group/0e5f18c2-4b2f-42e9-aed4-dfe50ae1263b/library/eb7a8fc2-ef96-4ceb-a7e4-e7ae51c26867 .
Pojašnjenje je moguće preuzeti i na sljedećoj poveznici.
Budući da je predmetno pojašnjenje sastavila Europska komisija koja je i izvršila integracije u TARIC-u, isto je samo na engleskom jeziku pa se zbog toga na ovoj poveznici (poveznica na strojni prijevod) može pristupiti strojnom prijevodu istog na hrvatski jezik. Unatoč tome, napominje se da je mjerodavno pojašnjenje koje je izdala Europska komisija, odnosno ono na engleskom jeziku.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U članku 1. Uredbe propisano je da se carinske kvote otvaraju za uvoz u Uniju svake od 26 predmetnih kategorija proizvoda i za svako od razdoblja navedenih u Prilogu IV.1 i IV.2., u kojima je, uz KN oznaku robe, zemlju podrijetla i redni broj kvote, definiran i opseg kvota po pojedinom tromjesečju svake kvotne godine.
S obzirom na značajni interes za predmetne kvote ponovno se napominje da je u članku 3. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2019/159 propisano da predmetnim carinskim kvotama Komisija i države članice upravljaju u skladu sa sustavom upravljanja carinskim kvotama iz članaka od 49. do 54. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/2447 оd 24. studenoga 2015. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije. Nadalje, u članku 51. stavku 3. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/2447 navedeno je da Komisija za svaku carinsku kvotu dodjeljuje količine na temelju zaprimljenih zahtjeva za dodjelu carinskih kvota prema kronološkom redoslijedu datuma prihvaćanja relevantnih carinskih deklaracija i pod uvjetom da to dopušta preostali saldo carinskih kvota.
Slijedom navedenog napominje se da će se zahtjevi za predmetne kvote razmatrati od strane Komisije sukladno datumu prihvaćanja carinskih deklaracija za puštanje robe u slobodni promet, što znači da će prioritet u raspodjeli imati zahtjevi za kvote podneseni dana 1. listopada 2024., odnosno po deklaracijama prihvaćenima u utorak, dana 1. listopada 2024. godine. Budući da će isti sudjelovati na raspodjeli u četvrtak, dana 3. listopada 2024. godine potrebno je već istog ili idućeg dana, a najkasnije do četvrtka 3. listopada 2024. godine do 12,00 sati izvršiti privremeno završavanje deklaracija koje sadržavaju predmetne zahtjeve.
U protivnom, isti neće sudjelovati na raspodjeli predmetnog nego u nekom od idućih dana prema trenutku privremenog završavanja deklaracija i to samo ukoliko kvote iz predmetnih zahtjeva budu još uvijek dostupne.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Odredbama članka 49. stavka 3. i 4. PROVEDBENE UREDBE KOMISIJE (EU) 2015/2447 оd 24. studenoga 2015. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije definirane su specifičnosti upravljanja carinskim kvotama za deklaracije koje su prihvaćene 1., 2. ili 3. siječnja, te koji se dani smatraju radnim danima.
U „Pojašnjenju o primjeni propisa - Carinske kvote“, objavljenom na web stranici Carinske uprave pod točkom 4.8 „Raspodjela kvota“ dodatno su pojašnjene navedene odredbe koje se odnose na raspored raspodjela kvota.
Uzimajući u obzir da se radi o kvotama za koje Komisija obavlja raspodjelu prema kronološkom redoslijedu datuma prihvaćanja deklaracija, odnosno da se prvo izvršava raspodjela po deklaracijama s najstarijim datumom, zatim redom po svakom od slijedećih datuma i u konačnici po deklaracijama koje su prihvaćene dva radna dana prije dana raspodjele, a s obzirom na određene iznimke od istog u dane državnih praznika za institucije Unije u Bruxellesu i na početak nove godine, u nastavku se navodi raspored raspodjela po zahtjevima za kvotu za predstojeće razdoblje, odnosno za razdoblje od 1. studenog 2024. do 31. siječnja 2025. godine:
- dana 1. studenog 2024. godine neće biti raspodjele;
- posljednje raspodjele u 2024. godini biti će 20., 27. i 30. prosinca 2024. godine, odnosno neće biti raspodjele u sljedećim danima: 23, 24, 25, 26. i 31. prosinca 2024.godine;
- prva raspodjela u 2025. godini biti će 3. siječnja 2025. godine kada će u raspodjeli sudjelovati deklaracije sa zahtjevima za kvotu prihvaćene do 31. prosinca 2024. godine;
- dana 9. siječnja 2025. biti će prva raspodjela po deklaracijama sa zahtjevima za kvotu prihvaćenima u 2025. godini sa napomenom da će se svi zahtjevi za kvotu prihvaćeni dana 1., 2. i 3. siječnja 2024. godine smatrati prihvaćenima 3. siječnja 2024. godine (što konkretno znači da će isti prioritet imati zahtjev za kvotu podnesen 1. siječnja kao i zahtjev za kvotu podnesen 3. siječnja 2025. godine).
U Službenom list EU u seriji L dana 15.7.2024. godine objavljena je PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2024/1919 оd 12. srpnja 2024. o izmjeni Provedbene uredbe (EU) 2023/265 o uvođenju konačne antidampinške pristojbe na uvoz keramičkih pločica podrijetlom iz Indije i Turske kojom se mijenja Prilog II. PROVEDBENE UREDBE KOMISIJE (EU) 2023/265 оd 9. veljače 2023. o uvođenju konačne antidampinške pristojbe na uvoz keramičkih pločica podrijetlom iz Indije i Turske (EU) 2023/265
kako slijedi:
Dodatna oznaka TARIC C912, koja je prethodno bila dodijeljena samo društvu NG Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş., od 27. studenoga 2023. primjenjuje se na društva NG Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş. i Güral Porselen Turizm ve Vitrifiye Sanayi Anonim Şirketi.
Na temelju navedene izmjene, Europska komisija izvršila je u TARIC-u retroaktivnu integraciju izmjene opisa dodatne oznake C912 s početkom važenja 27.11.2023. godine slijedom čega uvoznici koji su u navedenom razdoblju od 27.11.2023. do 15.7.2024. godine ostvarili uvoze predmetne robe proizvođača Güral Porselen Turizm ve Vitrifiye Sanayi Anonim Şirketi imaju pravo podnijeti zahtjev za izmjenu deklaracije, odnosno izmijeniti dodatnu oznaku - umjesto C999 deklarirati C912. Analogno navedenom, uz udovoljavanje propisanim uvjetima, odnosno prilaganjem certifikata D008 (Račun s potpisanom izjavom) primijeniti će se snižena stopa antidampinške pristojbe (9,2% umjesto 20,9%) i ostvariti pravo na povrat više uplaćenih uvoznih davanja.
Tehnički problemi su otklonjeni pa je dana 18.9.2024. godine TARIC aplikacija ponovno ažurna. Taric aplikacija nije bila ažurna u razdoblju od 14.9.2024. do 17.9.2024. godine.
Zbog tehničkih problema na strani Europske komisije TARIC nije ažuran ni na stranici TARIC konzultacije EK, niti u zemljama članicama. Slijedom navedenog, niti hrvatska TARIC aplikacija nije ažurna. Posljednje ažuriranje bilo je 12.9.2024. godine.
Navedene carinske kvote integrirane su za 2022., 2023. i 2024. godinu pa uvoznici za iste mogu podnositi zahtjeve uz udovoljavanje uvjetima koji su za iste propisani, odnosno uz prilaganje certifikata U178 (Dokaz o podrijetlu koji sadrži sljedeću izjavu na engleskom: "Origin quotas - Product originating in accordance with Annex ORIG-2A").
Predmetne kvote odnose se na uvoz robe iz taric oznaka 1604 14 00 00, 1604 20 70 00, 7603 00 00 00, 7604 00 00 00, 7605 00 00 00, 7606 00 00 00, 7607 00 00 00, 7608 00 00 00, 7609 00 00 00, 7610 00 00 00, 7611 00 00 00, 7612 00 00 00, 7613 00 00 00, 7614 00 00 00, 7615 00 00 00 i 7616 00 00 00.
Način podnošenja naknadnog zahtjeva za kvotu opisan je se u Pojašnjenju o primjeni kvota objavljenom na web stranici Carinske uprave, gdje se nalazi i Obrazac za njegovo podnošenje.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
CIRCABC je dostupna svim korisnicima unutar i izvan europskih institucija, a podijeljena je u kategorije i interesne skupine.
Unutar kategorije „Taxation and Customs Union“ nalazi se interesna skupina „TARIC and Quota data and information“ unutar koje se objavljuju određeni sadržaji i informacije vezane za TARIC i kvote. Izravan link do navedene interesne skupine je: https://circabc.europa.eu/ui/group/0e5f18c2-4b2f-42e9-aed4-dfe50ae1263b .
Između ostalih dostupnih informacija, počevši od 4. srpnja 2024. godine, unutar navedene skupine objavljuje se dokument naziva „TARIC bulletin board“ u kojem se navode informacije o ažuriranjima TARIC-a. Njegov sadržaj je informativnog karaktera, ne objavljuje se sustavno nego „ad hoc“, kada nadležne službe Komisije smatraju da je objava opravdana, a izravan link do navedenog dokumenta je https://circabc.europa.eu/ui/group/0e5f18c2-4b2f-42e9-aed4-dfe50ae1263b/library/f23d670a-a827-408e-9aa4-96d33e4512df/details
Isječak iz navedenog dokumenta donosi se u nastavku:
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
PROVEDBENA UREDBA KOMISIJE (EU) 2024/1866 оd 3. srpnja 2024 o uvođenju privremene kompenzacijske pristojbe na uvoz novih električnih vozila na baterije koja su konstruirana za prijevoz osoba i podrijetlom su iz Narodne Republike Kine
VAŽNA OBAVIJEST GOSPODARSTVENICIMA
Posljednje četiri TARIC dodatne oznake u Prilogu Uredbe (EU) 2024/1866 (89BO, 89BP, 89BQ i 89BR) su netočne. One su duplikati prve četiri dodatne oznake iz istog Priloga. Ispravne dodatne oznake (89BX, 89BY, 89BZ, 89CA) navedene su u donjoj tablici.
Mjere 553-Privremena kompenzacijska carina po gore spomenutoj Uredbi integrirane su u TARIC aplikaciju s ispravnim dodatnim oznakama.
Ispravne dodatne oznake vidljive su na poveznicama https://taric.carina.hr/index.do i https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=en i trebaju se koristiti u carinskim deklaracijama.
USPOREDNA TABLICA DODATNIH OZNAKA
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Cilj je izmjene Uredbe osigurati da žitarice, uljarice i od njih dobiveni proizvodi te peleti rezanci od šećerne repe i sušenog graška podrijetlom iz, ali i koji su izravno ili neizravno izvezeni iz Ruske Federacije i Republike Bjelarusa, ne remete tržište Unije za te proizvode niti pravilno funkcioniranje carinske unije. U tom smislu je Vijeće EU predmetnom Uredbom povećalo carinske stope na proizvode koji su podrijetlom iz Ruske Federacije ili Republike Bjelarusa, ali i na proizvode koji se iz njih izravno ili neizravno izvoze, a za sve detalje predlaže se konzultirati Uredbu, odnosno njezin Prilog I.
Sukladno navedenoj Uredbi Europska je komisija u TARIC aplikaciji izvršila izmjene integracije mjere 103 - „Stopa carine za treće zemlje“, odnosno odvojila je primjenu mjere 103 na uvoz robe podrijetlom iz RU ili BY, odnosno izravno ili neizravno izvezenu iz RU ili BY, u odnosu na primjenu mjere 103 za ostale članice zemljopisnog područja 1011 (erga omnes). Isto je izvršila na dva načina:
- za robu podrijetlom iz RU ili BY integrirana je posebna mjera 103 te će se na istu prilikom uvoza automatski primijeniti viša stopa carine;
- za robu podrijetla različitog od RU ili BY, ali izravno ili neizravno izvezenu iz RU ili BY, primijeniti će se mjera 103 koja je integrirana za zemljopisno područje 1011, ali deklarant je u obvezi tada deklarirati certifikat Y155 kako bi se primijenila viša stopa carine, a opis certifikata Y155 glasi: „Proizvodi koji se izravno ili neizravno izvoze iz Ruske Federacije ili Bjelarusa“. Za robu podrijetla različitog od RU ili BY koja nije izravno ili neizravno izvezena iz RU ili BY nije potrebno deklarirati certifikat Y155 i tada će se primijeniti mjera 103 koja je integrirana za zemljopisno područje 1011 s nižom stopom. Primjena predmetne mjere 103 za zemljopisno područje 1011 pojašnjena je u pridruženoj fusnoti CD755 koja glasi: „Ako se roba izvozi izravno ili neizravno iz Ruske Federacije ili Bjelarusa, primjenjuje se povećana stopa carine na temelju Uredbe Vijeća (EU) 2024/1652.“.
Isto će, sukladno Uredbi, biti u primjeni od 1.7.2024. godine.
Detaljnije o načinu integracije predmetne mjere upućuje se konzultirati TARIC aplikaciju koja je dostupna na web stranici Carinske uprave na linku https://taric.carina.hr/index.do, a u nastavku je primjer navedene integracije.
Primjer integracije mjere 103 za uvoz robe tarifne oznake 1005 10 13 00:
„Uvjeti“ za 1011:
U odnosu na Provedbenu uredbu Komisije (EU) 2019/159 sa svim njenim dopunama i izmjenama ovom Uredbom mijenja se:
- članak 1. stavak 2., 3. i 5. te se dodaje stavak 7.,
- članak 2., 6. i 10.,
- Prilog III.2 „Popis kategorija proizvoda podrijetlom iz zemalja u razvoju na koje se primjenjuju konačne mjere“ koji uključuje ažurirani popis zemalja u razvoju na koje se primjenjuje mjera i
- Prilog IV., dio IV.1 - „Opseg carinskih kvota“ i dio IV.2 - „Opseg globalnih i preostalih carinskih kvota po tromjesečju“.
Uz navedeno, u članku 2. stavku 1. Uredbe navedeno je da se sve zaštitne pristojbe plaćene u vezi s uvozom u Uniju u okviru kategorije proizvoda 26 („ostale varene cijevi”) od 1. srpnja 2023. do 31. prosinca 2023. podrijetlom iz zemalja navedenih u stavku 2. vraćaju ili otpuštaju u skladu s primjenjivim carinskim zakonodavstvom. Navedeno pravo pojašnjeno je u uvodnom dijelu Uredbe (preambuli) pod točkom „8. PROMJENA OZNAKA KN U KATEGORIJAMA PROIZVODA 22, 24 I 26“, a osobito u stavku 239 u kojem se navodi „Na temelju prethodno navedenog Komisija priznaje pravo uvoznika koji su od 1. srpnja 2023. do
31. prosinca 2023. platili carine u kategoriji 26 za uvoz podrijetlom iz određenih zemalja da zatraže povrat tih carina od nacionalnih carinskih tijela u skladu s primjenjivim carinskim zakonodavstvom.“
Za informacije o mogućnosti i uvjetima ostvarenja navedenog prava kao i o svim detaljima izmjene upućuje se konzultirati Uredbu.
S obzirom na značajni interes za predmetne kvote ponovno se napominje da je u članku 3. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2019/159 propisano da predmetnim carinskim kvotama Komisija i države članice upravljaju u skladu sa sustavom upravljanja carinskim kvotama iz članaka od 49. do 54. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/2447 оd 24. studenoga 2015. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije. Nadalje, u članku 51. stavku 3. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/2447 navedeno je da Komisija za svaku carinsku kvotu dodjeljuje količine na temelju zaprimljenih zahtjeva za dodjelu carinskih kvota prema kronološkom redoslijedu datuma prihvaćanja relevantnih carinskih deklaracija i pod uvjetom da to dopušta preostali saldo carinskih kvota.
Slijedom navedenog napominje se da će se zahtjevi za predmetne kvote razmatrati od strane Komisije sukladno datumu prihvaćanja carinskih deklaracija za puštanje robe u slobodni promet, što znači da će prioritet u raspodjeli imati zahtjevi za kvote podneseni dana 1. srpnja 2024., odnosno po deklaracijama prihvaćenima u ponedjeljak, dana 1. srpnja 2024. godine. Budući da će isti sudjelovati na raspodjeli u srijedu, dana 3. srpnja 2024. godine potrebno je već istog ili idućeg dana, a najkasnije do srijede 3. srpnja 2024. godine do 12,00 sati izvršiti privremeno završavanje deklaracija koje sadržavaju predmetne zahtjeve.
U protivnom, isti neće sudjelovati na raspodjeli predmetnog nego u nekom od idućih dana prema trenutku privremenog završavanja deklaracija i to samo ukoliko kvote iz predmetnih zahtjeva budu još uvijek dostupne.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Predmetnom Uredbom regulira se uvoz peradi, jaja, šećera, zobi, kukuruza, prekrupe i meda sustavom carinskih kvota, kako povećanje uvoza iz Ukrajine ne bi naštetilo poljoprivrednim proizvođačima iz Unije.
Na uvoz proizvoda podrijetlom iz Ukrajine navedenih u Prilogu Uredbe primjenjuju se carinske formalnosti iz članka 49. Provedbene uredbe (EU) 2015/2447.
Uredba je u primjeni od 7. lipnja 2024.
Predmetnom Uredbom definirana su odstupanja utvrđena u Dodatku 3.-B-1. Sporazumu o slobodnoj trgovini između Europske unije i Novog Zelanda, koja se primjenjuju u okviru kvota navedenih u Prilogu Uredbe.
Kvotama u Prilogu ove Uredbe upravlja se u skladu s člancima od 49. do 54. Provedbene uredbe (EU) 2015/2447.
Uredba je u primjeni od 1. svibnja 2024.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Redni broj | Početak važenja | Završetak važenja | Datum ponovnog otvaranja | Prestanak blokade |
09.0237 | 1.1.2023. | 31.12.2023. | 26.3.2024. | 10.4.2024. |
09.8976 | 1.7.2021. | 30.9.2021. | 2.4.2024. | 17.4.2024. |
09.8976 | 1.10.2021. | 31.12.2021. | 2.4.2024. | 17.4.2024. |
09.8976 | 1.1.2022. | 31.3.2022. | 2.4.2024. | 17.4.2024. |
09.8977 | 1.7.2021. | 30.9.2021. | 2.4.2024. | 17.4.2024. |
09.8977 | 1.10.2021. | 31.12.2021. | 2.4.2024. | 17.4.2024. |
09.8607 | 1.1.2024. | 31.3.2024. | 3.4.2024. | 18.4.2024. |
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U članku 1. Uredbe propisano je da se carinske kvote otvaraju za uvoz u Uniju svake od 26 predmetnih kategorija proizvoda i za svako od razdoblja navedenih u Prilogu IV.1 i IV.2., u kojima je, uz KN oznaku robe, zemlju podrijetla i redni broj kvote, definiran i opseg kvota po pojedinom tromjesečju svake kvotne godine.
Člankom 3. Uredbe propisano je da predmetnim carinskim kvotama Komisija i države članice upravljaju u skladu sa sustavom upravljanja carinskim kvotama iz članaka od 49. do 54. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2015/2447 оd 24. studenoga 2015. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije (u daljnjem tekstu PUCZU). U članku 51. stavku 3. PUCZU navedeno je da Komisija za svaku carinsku kvotu dodjeljuje količine na temelju zaprimljenih zahtjeva za dodjelu carinskih kvota prema kronološkom redoslijedu datuma prihvaćanja relevantnih carinskih deklaracija i pod uvjetom da to dopušta preostali balans carinskih kvota.
Slijedom navedenog, radi iznimnog interesa za primjenu predmetnih carinskih kvota, a budući da je 1. travnja 2024. godine neradni dan (Uskrsni ponedjeljak) u nastavku se napominje sljedeće:
- Bez obzira na neradni dan, zahtjevi za predmetne kvote razmatrati će se od strane Komisije sukladno datumu prihvaćanja carinskih deklaracija za puštanje robe u slobodni promet, što znači da će prioritet u raspodjeli imati zahtjevi za kvote podneseni 1. travnja 2024., odnosno deklaracije prihvaćene u ponedjeljak, 1. travnja 2024. godine,
- Po zahtjevima za predmetne kvote koji će biti podneseni u ponedjeljak, 1. travnja 2024. godine Komisija će vršiti raspodjelu u srijedu, 3. travnja 2024. godine (osim u slučaju da raspodjela bude odgođena),
- Dodatno, Komisija je dostavila obavijest da će dana 3. travnja 2024. godine, po izvršenoj raspodjeli i analizi iscrpljenih kvota, blokirati određene kvote/potkvote rednih brojeva 09.86xx i 09.85xx na razdoblje od 4. do 14. travnja 2024. godine kako bi zemljama članicama osigurala dostatno vrijeme za izmjenu deklaracija po djelomično odobrenim zahtjevima za kvote i dostavljanja naknadnih zahtjeva za nove kvote (koje su dostupne po iscrpljivanju prvotnih).
Dakle, iako je 1. travnja 2024. godine neradni dan Komisije, ne radi se o neradnom danu za zaprimanje deklaracija, budući da se deklaracije u Uniji mogu podnositi 7 dana tjedno, i to 24 sata dnevno.
Zaključno, predlaže se gospodarstvenicima da, ukoliko namjeravaju zahtijevati kvote koje su predmet ove Uredbe, zahtjeve za iste, odnosno deklaracije kojima će tražiti primjenu predmetnih kvota, podnesu u ponedjeljak, 1. travnja 2024. godine, iako se radi o neradnom danu i to u koordinaciji i sukladno odobrenju nadležnih carinskih ureda (podnošenjem deklaracija u uredima koji rade i na taj dan, odnosno u kojima postoji mogućnost primjene instituta carinjenja izvan uredovnog radnog vremena).
Navedeno se predlaže iz razloga što bi se podnošenjem deklaracija na dan 2. travnja 2024. godine koje sadrže zahtjeve za predmetne kvote moglo dogoditi da, iako bi kvote bile dostupne na dan podnošenja deklaracija, zahtjevi budu odbijeni jer sudjeluju na raspodjeli tek 4. travnja 2024. godine.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Redni broj | Početak važenja | Završetak važenja | Datum ponovnog otvaranja | Prestanak blokade |
09.8995 | 1.10.2021. | 31.12.2021. | 19.3.2024. | 3.4.2024. |
09.8995 | 1.7.2022. | 30.9.2022. | 19.3.2024. | 3.4.2024. |
09.8995 | 1.10.2022. | 31.12.2022. | 19.3.2024. | 3.4.2024. |
09.2668 | 1.1.2023. | 31.12.2023. | 21.3.2024. | 5.4.2024. |
09.8962 | 1.10.2023. | 31.12.2023. | 21.3.2024. | 5.4.2024. |
09.1104 | 1.1.2024. | 31.1.2024. | 21.3.2024. | 5.4.2024. |
09.8603 | 1.7.2022. | 30.9.2022. | 25.3.2024. | 9.4.2024. |
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Raspodjele po zahtjevima za kvote Europska komisija obavlja radnim danima. Prema odredbi članka 49. stavka 4. PROVEDBENE UREDBE KOMISIJE (EU) 2015/2447 оd 24. studenoga 2015. o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije radni dani su dani koji nisu državni praznici za institucije Unije u Bruxellesu.
Budući da je zemljama članicama dostavljena informacija od nadležnog tijela Europske komisije o danima koji nisu radni za Komisiju u predstojećem razdoblju, u nastavku se isto iznosi. Raspodjele po zahtjevima za kvotu za razdoblje od 22. ožujka do 31. kolovoza 2024. godine neće biti:
- 28. ožujka (Veliki četvrtak)
- 29. ožujka (Veliki petak)
- 1. travnja (Uskrsni ponedjeljak)
- 1. svibnja (Praznik rada)
- 9. svibnja (Dan Europe)
- 10. svibnja (dan nakon Uzašašća)
- 20. svibnja (Duhovski ponedjeljak)
- 15. kolovoza (Velika Gospa)
Isto nije od utjecaja na podnošenje zahtjeva za kvote, niti na dostavljanje zahtjeva u Europsku komisiju.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
Navedenim vrstama mjere integrirane su mjere zabrane uvoza i izvoza tvari koje oštećuju ozonski omotač navedenih u Prilogu I Uredbe (EU) 2024/590, proizvoda i opreme koje sadrže navedene tvari ili čije funkcioniranje ovisi o tim tvarima.
Člankom 13., odnosno 14. predmetne Uredbe predviđena su određena izuzeća od zabrane uvoza/izvoza što je integrirano kroz uvjete, odnosno prilaganjem i/ili deklariranjem nekih sljedećih certifikata:
L100 - „Uvozna dozvola "kontrolirane tvari" (ozon), izdana od strane Komisije“
E013 - „Izvozna dozvola "kontrolirane tvari" (ozon), izdana od strane Komisije“
C701 - „Spremnik koji se može ponovno puniti za tvari koje oštećuju ozon (članak 15.1 Uredbe (EU) 2024/590), popraćen izjavom o sukladnosti“
Y784 - „Spremnici osim onih koji potpadaju pod zabrane uvoza/izvoza definirane Uredbom (EU) 2024/590“
Y785 - „Spremnik koji se može ponovno puniti za tvari koje oštećuju ozon (članak 15.1. Uredbe (EU) 2024/590)“
Y786 - „Izuzeće od zabrane da se tvari koje oštećuju ozonski omotač koriste kao sirovina (članak 6. i 13.1(a) (uvoz) i članak 14.1(b) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590)“
Y787 - „Izuzeće od zabrane da se tvari koje oštećuju ozonski omotač koriste kao procesni agensi (članak 7. i 13.1(b) (uvoz) i članak 14.1(c) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590)“
Y788 - „Izuzeće od zabrane oporabljenih, recikliranih ili obnovljenih halona koji se koriste za kritične namjene, (vidi članke 9. i 13.1(g) (uvoz) i 14.1(e) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590), uz predočenje potrebnih potvrda (članak 17.7 Uredbe (EU) 2024/590)“
Y789 - „Izuzeće od zabrane za proizvode i opremu koji sadrže halone ili čije funkcioniranje ovisi o halonima (vidi članke 13.1(h) (uvoz) i 14.1(f) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590)“
Y790 - „Izuzeće od zabrane za tvari koje oštećuju ozonski omotač namijenjene uništenju ili ponovnoj upotrebi (vidi članke 12, 13.1(d), 13.1(e) (uvoz) Uredbe (EU) 2024/590), te za proizvode i opremu (vidi članke 12, 13.1(i) (uvoz))“
Y791 - „Izuzeće od zabrane za korištenje tvari koje oštećuju ozonski omotač za osnovne laboratorijske i analitičke svrhe (članci 8, 13.1(c) (uvoz) i članak 14.1(a) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590), i za proizvode i opremu (članci 11.1 i 13.1(j) (uvoz) i 14.1(g) (izvoz) Uredbe (EU) 2024/590)“
Y792 - „Tvari, proizvodi, oprema, osim onih koji spadaju u područje primjene Uredbe (EU) 2024/590“,
Y793 - „Proizvodi i oprema koji sadrže tvari koje oštećuju ozon ili čije funkcioniranje ovisi o tim tvarima, uvezeni/izvezeni kao osobne stvari. (Članak 5. stavak 2. Uredbe (EU) 2024/590)“
Y794 - „Izuzeće od zabrane izvoza čistih ili prerađenih hidroklorofluorougljika (članak 14.1(d) Uredbe (EU) 2024/590“
Y795 - „Roba uvezena u skladu s odredbama članka 15.4 Uredbe 2024/590, o proizvodnji trifluorometana, kao nusproizvoda“
Y796 - „Spremnici označeni u skladu s člankom 15.5 Uredbe (EU) 2024/590 i sadrže tvari koje oštećuju ozonski omotač za uporabe navedene u člancima 6, 7, 8 i 12 Uredbe (EU) 2024/590“
Y797 - „Registracijski identifikacijski broj sustava licenciranja kako je definiran u članku 17.3 (a)“
Y798 - „Deklaracija o neto masi tvari koje oštećuju ozonski omotač, kada su uključene u proizvode i opremu“
Y799 - „Neto masa ODS-a pomnožena s ODP-om tvari koje oštećuju ozonski omotač, također kada su uključeni u proizvode i opremu“
Primjena predmetnih mjera, odnosno primjena izuzeća u postupku uvoza pojašnjena je u pridruženoj fusnoti CD911, a u postupku izvoza u fusnoti CD914.
Cilj Uredbe (EU) 2024/590 je doprinijeti obnavljanju ozona u stratosferi, smanjenju klimatskog zagrijavanja i osiguravanju usklađenosti s Montrealskim protokolom iz 1987. godine, a za sve detalje predlaže se konzultirati Uredbu.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade:
Navedene su kvote trenutno blokirane i to do datuma koji je naveden u posljednjem stupcu tablice, a to znači da se naknadni zahtjevi za navedene kvote mogu podnositi no raspodjele od strane EK neće biti do okončanja razdoblja blokade pa se niti predmetni zahtjevi za kvotu do tada ne mogu usvojiti/odbiti.
Informacije o raspoloživom balansu kao i o svim detaljima kvota dostupne su putem TARIC aplikacije ili putem web stranice Europske komisije.
U tablici u nastavku prikazani su redni brojevi predmetnih ponovno otvorenih kvota, razdoblje na koje se odnose, datum njihovog ponovnog otvaranja te datum prestanka blokade: