- Objavljeno: 11.05.2009.
Godišnji sastanak nacionalnih koordinatora za radne posjete u okviru customs 2013 programa
U okviru Customs 2013 programa radnih posjeta, jednom godišnje organizira se sastanak nacionalnih koordinatora za radne posjete. Ove godine sastanak je održan u španjolskom Alicanteu, u periodu od 07. do 08. svibnja 2009. U ime Carinske uprave Republike Hrvatske, na sastanku je prisustvovala gospođa Samanta Mazzi, nacionalna koordinatorica za radne posjete.
Ciljevi dvodnevnog sastanka, koji je realiziran kroz prezentacije i radionice, uključivali su:
- analizu statističkih podataka prikupljenih uz pomoć upitnika o organizaciji radnih posjeta
- prezentaciju rezultata pilot projekta o razmjeni informacija vezanih za radne posjete putem internetske tehnologije
- iznalaženje metoda za unaprjeđenje načina izvješćivanja Europske komisije o rezultatima radnih posjeta.
Rezultati upitnika kojeg su ispunjavali nacionalni koordinatori za radne posjete neposredno prije sastanka pokazuju smanjenje sume utrošene za realizaciju radnih posjeta u odnosu na prethodne godine. Uzroci tome leže u skraćivanju perioda trajanja radne posjete s prosječnih 5 na 3 radna dana. Međutim, broj radnih posjeta je i dalje u porastu.
Analiza je također pokazala da u radnim posjetima sudjeluju svi nivoi carinskih djelatnika, od operativnog do rukovodećeg.
Sa 67 ostvarenih radnih posjeta u zemlje sudionice programa, Estonija je na prvom mjestu, a slijede ju Nizozemska (56), Švedska (53), Latvija (52) i Finska (52). Njemačka je u prošloj godini ostvarila 106 dolaznih posjeta što ju čini najpopularnijom zemljom domaćinom, a slijede ju Nizozemska (82), Finska (63), Velika Britanija (58) i Švedska (51). Hrvatska se nalazi u sredini s 22 radne posjete u druge zemlje te 9 dolaznih. Obzirom da Republika Hrvatska tek treću godinu sudjeluje u Customs 2013 programu radnih posjeta, ovaj broj ostvarenih posjeta velik je uspjeh i ukazuje na izvanrednu organizaciju i provedbu aktivnosti vezanih za radne posjete.
Pilot projekt o razmjeni informacija putem internetske tehnologije pokazao se kao koristan alat koji bi u budućnosti mogao pridonijeti pojednostavljenju komunikacije među nacionalnim koordinatorima za radne posjete, međutim jednoglasno je zaključeno da ne može nadomjestiti vrijednost osobnog kontakta.
Drugi dan sastanka održana je takozvana burza razmjene prijava za radne posjete tijekom koje je Hrvatska predstavnica uspješno proslijedila 22 prijave u 9 zemalja te zaprimila 5 prijava od kolega iz Španjolske, Belgije i Estonije na temu provoznog postupka, carinskih kontrola u pomorskim i zračnim lukama.