- Objavljeno: 05.01.2011.
Zahtjev za ispravkom teksta koji je objavljen u Globusu od 29.12.2010. pod nazivom „Kako prepoznati lažnjake“
Povodom članka objavljenog u Globusu, dana 29. prosinca 2010. godine, pod naslovom „Kako prepoznati lažnjake“ dostavljamo Vam zahtjev za ispravkom dijela teksta, sukladno odredbama članka 40. i 41. Zakona o medijima (NNRH broj 59/04).
Naime, iako je tekst "Kako prepoznati lažnjake", koji je 29.12.2010. godine objavljen u tjedniku Globus, izuzetno afirmativan po Ministarstvo financija, Carinsku upravu, jer govori o vrijednim rezultatima carinskih službenika u suzbijanju krivotvorenja, u dijelu teksta su javnosti prezentirani i pojedini podaci koji su izvučeni iz konteksa, te koje nastavno citiramo:
"Najčešće je u pitanju marka Nike, a lažnih Nikeovih proizvoda danas je moguće naći čak i u trgovinama tog proizvođača jer neki vlasnici određeni dio proizvoda znaju kupiti putem interneta. Tim "crnim" kanalima u trgovine stiže lažna odjeća i obuća izrađena u pravim Nikeovim tvornicama, ali u trećoj smjeni kad na robi rade nekvalificirani radnici. Oni štede na ljepilu, a općenitom im, kao i svim krivotvoriteljima, nije važna kvaliteta finalnog proizvoda."
U vezi s naprijed navedenim, a u cilju točnog informiranja javnosti, pozivamo Vas da objavite ispravak teksta na način da on glasi:
"Društvo Nike International Limited, kao vodeći svjetski proizvođač sportske odjeće, obuće i opreme, izuzetnu pažnju poklanja kvaliteti svojih proizvoda, a kao društveno odgovorna kompanija, snažno je usmjeren na predanu borbu protiv krivotvorenja. Tako je Nike jedan od najaktivnijih nositelja prava u Republici Hrvatskoj, a s Carinskom upravom aktivno surađuje u provedbi carinskih mjera za zaštitu prava intelektualnog vlasništva.
U Republici Hrvatskoj Nike djeluje putem Podružnice i u Republici Hrvatskoj nema svojih prodajnih prostora (osim "outlet" dućana u Sv. Križu Začretju), već su svi prodajni prostori u kojima se prodaju Nike proizvodi samostalna trgovačka društva koja s Nikeom imaju licenčne ugovorne odnose. S obzirom na ugovornu obvezu da robu nabavljaju isključivo od Podružnice Nikea u Hrvatskoj, mogućnost da se krivotvoreni proizvod pojavi u "Nikeovom" dućanu je danas nemoguća. Mogućnost da crnim kanalima u "legalne" dućane dolazi krivotvorena roba, u razgovoru je iznesena kao davna pojava svojstvena neuređenim tržištima, s kojom su se početkom devedesetih u Hrvatskoj suočavali brojni nositelji prava i koja je odavno iskorijenjena. Tijekom razgovora za potrebe ovog priloga tako je naglašeno da Nike stalno provodi stroge kontrole u svim prodajnim prostorima u Hrvatskoj s kojima ima licenčne ugovorne odnose, a u zadnjih pet godina nisu utvrđene nikakve nepravilnosti u njihovom radu."
SLUŽBENIK ZA INFORMIRANJE - GLASNOGOVORNIK
Predrag Juratovac