- Objavljeno: 08.04.2009.
Reagiranje na članak objavljen na Index.hr, rubrika Vijesti, od 03. travnja 2009. godine
Povodom članka objavljenog na Vašem internet portalu Indeks.hr u rubrici Vijesti, dana 03. travnja 2009. godine, potpisanog od strane M. M. pod naslovom „Splitska posla: A onda je carinik pojeo čokoladu“ u kojem je iznijeto niz netočnih podataka u odnosu na rad Ministarstva financija, Carinsku upravu, ukazujemo na sljedeće.
Već u početku teksta ispod samoga glavnog naslova „Splitska posla: A onda je carinik pojeo čokoladu“ navodi se „GOTOVO svi smo imali neugodnih pa i smiješnih susreta sa carinicima na državnim granicama, no ono što se dogodilo Martini Dulčić iz Splita jednostavno ide u kategoriju anala bahatosti hrvatskih službenika, ali i svekolikog misterija oko jedne (ne)pojedene čokolade“, te u nastavku pod podnaslovom "Došla su vam teška vremena u Hrvatsku i ljudi su gladni" također, navodi se „Naravno, kako "je i red", carinarnica u Splitu uredno je provjerila sadržaj paketa, no navodno su bili toliko "revni" u svom poslu da su otvorili jednu čokoladu, pojeli dva reda i vratili je ponovno u paket. Kasnija "istraga oko čokolade" nije uspjela utvrditi je li se nekom službeniku čokolada nije svidjela pa ju je ponovno vratio u paket ili je možda provjeravao iz prve ruke je li zaista riječ o čokoladi, no sasvim je sigurno utvrđeno kako je paket namijenjen djeci "olakšan" za 200 grama.“ Nadalje, u svom daljnjem tekstu pod podnaslovom „Pa, dobro, tko je pojeo čokoladu?“ je navedeno „Naravno, nazvali smo šefa Pezu za kojeg je i dalje slučaj "čokolade" bio nevjerojatno smiješan, a ovog puta umjesto Dulčić šef Pezo pokušao nam je objasniti tko je to zapravo - pojeo čokoladu?“
U nastavku pod podnaslovom „Neka joj carina pomogne, kaže šef carine“ citiramo „…kazao nam je Pezo koji je dodao da želi preko medija poručiti Dulčić u ime Carinarnice Split kako zapravo ne vole čokoladu!“, te je u posljednjem ulomku zaključeno „Tako smo i mi ostali bez odgovora na pitanja je li zapravo Carinarnica ima bezgrešne djelatnike ili oni zaista ne vole čokoladu?“
U svezi naprijed navedenog ističemo da se međunarodne poštanske pošiljke po prispijeću u carinsko područje Republike Hrvatske nalaze u posjedu Hrvatske pošte, odnosno Poštanskom uredu carinjenja koja djeluje u sastavu Hrvatske pošte, sve do predaje pošiljke primatelju (ili otpreme iste u inozemstvo), gdje se i obavlja carinski pregled u nazočnosti poštanskih službenika, koji otvaraju i zatvaraju pošiljku (prije i nakon carinskog pregleda).
Nadalje, prigovor na otuđenje dijela čokolade iz poštanske pošiljke nije podnesen Carinarnici Split ili Carinskoj ispostavi Pošta Split, nego Poštanskom uredu carinjenja Split, čiji je voditelj gospodin J. P.
Ističemo da gospodin J. P. nije službenik Carinske uprave, Carinarnice Split, te su neosnovani navodi u spornom članku da je isti postupao i davao odgovore po žalbi u ime Carinarnice Split. Prema informacijama dostupnih Carinskoj upravi, stranka M. D. zbog sadržaja isporučene pošiljke nije se žalila Carinarnici Split, Carinskoj ispostavi Pošta, već odgovornim osobama u Poštanskom uredu carinjenja – Hrvatske pošte. Također, napominjemo, po objavi spornog članka, članovi obitelji primatelja pošiljke uputili su ispriku, a iz razloga što je naknadno utvrđeno da je red čokolade pojelo dijete pri pakiranju paketa u Saveznoj Republici Njemačkoj.
Stoga proizlazi da je u članku Index.hr od 03. travnja 2009. godine, netočno navedeno kako su carinski službenici u Carinici Split odgovorni za otuđenje dijela čokolade iz poštanske pošiljke, kao i da je J. P. službenik Carinske uprave, Carinarnice Split.
Stoga Vas pozivamo da u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske i Zakonom o medijima objavite naš demantij na Vašem portalu i to na istovrijednom mjestu i na isti način, kao što je bila objavljena informacija na koju se ispravak odnosi.
SLUŽBENIK ZA INFORMIRANJE – GLASNOGOVORNICA
Sanja Crnković