ICS2 sustav - obavijest dionicima u pomorstvu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima

Slika /slike/Slike za objave za web/shutterstock_172537049_cr.jpg

Člancima 127. do 132. Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije (SL L 269, 10. listopada 2013.) propisane su odredbe vezane za ulazne skraćene deklaracije.

Od 03.06.2024. prijevoznici ili njihovi zastupnici u pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima, pod uvjetom da ne koriste vremenski okvir za razvoj elektroničkog sustava ICS2 faze 3 ili im je isti istekao ( krajnji rok 04.12.2024) , dužni su podnositi ulazne skraćene deklaracije preko europskog korisničkog sučelja (Shared Trader Interface). 

Pri podnošenju ulaznih skraćenih deklaracija u pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima, od strane prijevoznika i drugih sudionika, koje se podnose u skladu s člankom 127. Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije (SL L 269, 10. listopada 2013. - dalje u tekstu: CZU) za potrebe sustava ICS2 ne postoji obveza unosa EORI broja primatelja robe u ulaznim skraćenim deklaracijama (podatkovni element 13 03 017 000 identifikacijski broj  iz Priloga B Delegirane uredbe Komisije (EU) br. 2015/2446 o dopuni Uredbe (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o detaljnim pravilima koja se odnose na pojedine odredbe Carinskog zakonika Unije (SL L 343/1, 29. prosinca 2015.- dalje u tekstu: DUCZU) ako on prethodno već nije dodijeljen primatelju robe.

Podaci o nazivu primatelja i vrsti osobe (podatkovni elementi  13 03 016 000 i 13 03 028 000  Iz Priloga B DUCZU) obavezni su podaci za  vrste/tipove  ulaznih skraćenih deklaracija F10, F11, F12, F13 koje podnose prijevoznici ili njihovi zastupnici u pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima. Ista obveza odnosi se i na ulazne skraćene deklaracije s djelomičnim skupom podataka F14, F15 koje podnose nositelji podataka na razini kućnih teretnica (isti imaju mogućnost korištenja vremenskog okvir za razvoj elektroničkog sustava ICS2 faze 3 koraka 2 do 01.04.2025).

DUCZU propisuje na kojoj se razini (razini glavne pošiljke ili razini interne pošiljke) za naprijed navede vrste/tipe ulaznih skraćenih deklaracija u pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima upisuju podaci o nazivu primatelja i vrsti osobe.

Slijedom navedenog za potrebe ICS2 u pomorskom prijevozu i prijevozu unutarnjim plovnim putevima podatak o EORI broju primatelja nije obvezan i ne povlači za sobom potrebu podnošenja Zahtjeva za dodjelu EORI broja carinskim tijelima. U slučaju da je isti već dodijeljen potrebno ga je deklarirati u ulaznim skraćenim deklaracijama za potrebe ICS2 u pomorskom prijevozu  i prijevozu unutarnjim plovnim putevima.
 
Nadalje upućuju se podnositelji, na razini kućnih teretnica, djelomičnih ulaznih skraćenih deklaracija vrste/tipovi F14,F15, F16, F17 (dodatno samo za poštanske operatere u pomorskom prometu F43+F44) da zahtjeve za odobravanje vremenskog okvira (Deployment window) za razvoj elektroničkog sustava ICS2, sukladno odredbama PROVEDBENE ODLUKE KOMISIJE (EU) 2023/2879 оd 15. prosinca 2023., podnose najkasnije do 22.11.2024.  na ICS2@carina.hr. Prijelazni period sukladno istom odobrava se za period od 04.12.2024. do najduže 01.04.2025.

Nastavni primjer zahtjeva za odobravanje vremenskog okvira (Deployment window) za razvoj elektroničkog sustava ICS2 s osnovnim podacima nalazi se u prilogu ovog dokumenta.
 

Stranica