NCTS upute za vanjske korisnike

       Carinska uprava je s ciljem olakšavanja i ubrzavanja provođenja carinskih postupaka, još 1995. godine ponudila sudionicima u carinskim postupcima mogućnost podnošenja carinskih deklaracija u početku na magnetnom mediju, a s primjenom JCD-a kao carinske deklaracije vrlo brzo i putem interneta. Danas je gotovo nezamislivo da se carinske deklaracije podnose na neki drugi način osim internetom.

       Daljnjim unapređenjem i razvojem, kao i provođenjem procesa priprema za pristupanje Republike Hrvatske u Europsku uniju, susrećemo se s novim izazovima u provođenju carinskih postupaka.Elektroničko poslovanje, odnosno poslovanje bez papira ulazi postepeno u svakodnevni život, kako u javnom sektoru usluga građanima, a naročito u poslovanje tvrtki međusobno ili s državom.

        Tako se i Carinska uprava uključila u te procese s projektom NCTS (New Computerised Transit System) - Novi kompjuterizirani provozni postupak. NCTS je informatički sustav za provođenje provoznog postupka bez papira, na bazi elektroničkih poruka i primjenjuje se u svim zemljama članica Europske unije i EFTA zemljama (31 zemlji). Osnovni cilj mu je ubrzanje i olakšavanje provođenja provoznog postupka, te sprječavanje krijumčarenja i nelegalne trgovine.
 
       U cilju ispunjavanja svojih obveza vezanih za pripreme za članstvo u Europskoj uniji, a time Carinske uprava u carinsku uniju, Carinska uprava je već niz godina intenzivno radila na pripremama za implementaciju NCTS sustava u carinski sustav Republike Hrvatske.Da bi NCTS bio u cijelosti elektroničko provođenje provoznog postupka neophodno je razviti i komunikaciju u elektroničkom obliku između sudionika u carinskom postupku, tj. komunikaciju između carine i gospodarstvenika.

       U tu svrhu Carinska uprava pripremila je opsežan dokument, nazvan „NCTS upute za vanjske korisnike“ koji Vam ovim putem predstavljamo, u kojem opisujemo sve relevantne faktore i način kako će se ta komunikacija u budućnosti provoditi.
 
       Dokument koji objavljujemo je RADNA VERZIJA. Očekujemo konstruktivne prijedloge i komentare sa strane sudionika u postupku i svih Vas kojima je taj dokument namijenjen, kako biste se Vi znali pripremiti i razvite odgovarajuće informatičke sustave „s Vaše„ strane kojima bi komunicirali s Carinskom upravom u provođenju provoznog postupka.
 
       Osnovni cilj je primjena NCTS od 01.siječnja 2011. godine u provođenju provoznih postupaka, a da bi se to realiziralo na očekivani način modul za elektroničku komunikaciju između gospodarstvenika i carine (tzv. Trader modul) mora biti isto tako u punoj funkciji.
 
       Stoga, molimo Vas, da se s velikom pažnjom i ozbiljnošću uključite u ovaj proces priprema i sve Vaše konstruktivne prijedloge očekujemo najkasnije do 26. veljače 2010. godine, na mail adrese: zlatica.tomasevic@carina.hr, nenad.fonjak@carina.hr, kako bismo početkom ožujka 2010.godine, formirali konačan dokument za vanjske korisnike kako bi razvili vlastiti Trader modul, koji će biti OBVEZAN za svaku komunikaciju pri provedbi provoznog postupka, od 01. siječnja 2011. godine.
 
Unaprijed se zahvaljujemo i napravimo prvi korak prema e-carini, carini bez papira.

 

Preuzmite dokumente na stranici NCTS upute za vanjske korisnike



Pisane vijesti