REAKCIJA NA TEKST OBJAVLJEN U SLOBODNOJ DALMACIJI
OD 02. KOLOVOZA 2007.
Povodom članka potpisanog od strane Slavice Mudronja pod naslovom „Naša posla, kako radi carina na graničnom prijelazu Kozina – Daj sto eura ili te vraćamo natrag!“ od 02. kolovoza 2007. godine, objavljenog u rubrici Tribina, a u kojem se počevši od naslova pa do kraja teksta iznose neistiniti podaci Ministarstvo financija, Carinska uprava smatra potrebnim reagirati, a u zaštitu ugleda carinskih službenika.
Stoga je Carinska uprava RH uputila zahtjev uredništvu rubrike Tribina u „Slobodnoj Dalmaciji“ za objavu ispravka, a što je u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske i Zakonom o medijima, na način da se objavi naš demant u sljedećem broju časopisa i to na istovrijednom mjestu i na isti način (ista veličina slova i teksta), kao što je bila objavljena informacija na koju se ispravak odnosi, i to pod naslovom GRANIČNI PRIJELAZ KOZINA – NEKADA NAJPOZNATIJI PRIJELAZ EKS JUGOSLAVIJE, ALI NE I REPUBLIKE HRVATSKE.
Objavljenim člankom se, naime, navodi da je potpisnica teksta gospođa Slavica Mudronja doživjela neugodno iskustvo od strane hrvatskih carinika na graničnom prijelazu Kozina prilikom dolaska u Republiku Hrvatsku kojom prilikom je nosila svoj pianino kao poklon prijateljevom sinu, na način da je bila primorana slijediti hrvatske carinske službenike koji su se koristili vozilom registarkih oznaka 99009 RI, četiri do šest kilometara do prvog odmorišta, a potom i platiti sto eura kako je isti ne bi vratili u Švicarsku.
Zasigurno da bi navedena informacija bila hvalevrijedano dočekana od strane Carinske uprave, te bi bila predmet unutarnje kontrole Službe za unutarnji nadzor i kontrolu. No, već je iz naslova teksta vidljivo da je objavljena informacija daleko od istine.
Naime, u Carinarnici Šibenik nije prijavljen, niti ocarinjen niti jedan pianino, pa tako niti na ime gospođe Slavice Mudronja iz Murtera, odnosno na bilo koju drugu osobu. Da je navedena roba prijavljena za provoz radi uvoza JCD-om, na jednom od naših graničnih prijelaza i upućena na carinjenje u Carinarnicu Šibenik, onda bi u skladu sa pozitivnim carinskim propisima, određeni prijelaz poslao Carinarnici Šibenik potražnicu za robom. Kako Carinarnica Šibenik nije zaprimila nikakvu potražnicu jasno je da prijave navedene robe nije niti bilo na ulasku u carinsko područje Republike Hrvatske.
Također, Carinska uprava RH u svom posjedu ne raspolaže službenim vozilom koje nosi registarku oznaku 99009 RI, te nam stoga nije poznato koga je to dotična morala pratiti.
No, koristimo prigodu da upoznamo kako gospođu Slavicu Mudronja, ali i uredništvo Slobodne Dalmacije koje je objavilo navedeni tekst, sa slijedećom informacijom. Naime, spomenuti granični prijelaz Kozina na kojem se dogodio navedeni incident po kazivanju gospođe Slavice Mudronja, nalazi se na granici Republike Slovenije i Italije, odnosno u nadležnosti je slovenskih carinskih vlasti i on nema, ama baš nikakve veze sa hrvatskom carinom, niti hrvatskim carinicima.
Iz toga razloga u ime svih carinskih djelatnika koji pošteno i časno obnašaju svoju dužnost, a u skladu s Etičkim kodeksom Carinske uprave, pozivamo gospođu Slavicu Mudronja, ma gdje ona bila, da uputi javnu ispriku hrvatskim carinskim službenicima.
SLUŽBENIK ZA INFORMIRANJE – GLASNOGOVORNICA
Sanja Crnković